Westerdals ACT

Velkommen til frokostseminar og boklansering 18. januar

Nyskapning blir stadig mer etterspurt i norsk næringsliv. Det er en kritisk faktor for norsk næringslivs fremtidige konkurransekraft i en tid med stadig raskere endringer og digitalisering.

Frokostseminar om nyskapning

Frokostseminar og boklansering om nyskapning 18. januar

Kom og hør foredragsholdere fra høyskolemiljøene ved Westerdals og Kristiania snakke om nyskapning fra sitt ståsted! Du får høre om brukerinvolvering i nyskapning, metoder og metodikk for nyskapende løsninger, koblingen til teknologi, personlige egenskaper som er nødvendig for å lykkes, samt nyskapning i et strategisk øyemed.

  • Hans Geelmuyden bidrar som ekstern ressurs.
  • Erik Lerdahl vil til sist lansere sin nye bok om nyskapning.
  • Seminaret er gratis.

Meld deg på her (Google-skjema).

Har du ikke Google-konto, kan du melde deg på ved å sende en e-post til markedsansvarlig Helene på HeleneEikeland.Naustvik(at)kristiania.no.

Program

08:00-08:30 Registrering, frokost og mingling

08.30 -10:00 Faglige foredrag

  • Ørjan Skyrud: Velkommen
  • Arne Krumsvik, påtroppende rektor: Derfor sliter mediebransjen med nyskapning
  • Kim Bjørnqvist: Fra ville ideer til suksess. Gode eksempler fra TV- og reklamebransjen
  • Nicholas Ind: Building brands together. How consumers can generate innovation and develop brands
  • Eivind Brevik: Teknologi som trigger for nyskapning
  • Hans Geelmuyden: Veien til gode ideer som lykkes. En personlig beretning
  • Erik Lerdahl: Nyskapning – hvordan gjør vi det i praksis?

Om boken «Nyskapning», skrevet av Erik Lerdahl, som lanseres på seminaret:

Nyskapning og kreativitet blir stadig mer etterspurt i arbeidslivet. Det blir en kritisk faktor for å lykkes. Denne bokens utgangspunkt er at kreativitet ikke er en forutbestemt egenskap knyttet til bestemte personer og yrker, men en muskel som kan trenes målrettet opp. I boken lærer du hvordan. En velutprøvd metodikk for nyskapning presenteres. Den består av tre faser: kartlegging, idégenerering og foredling. For hver enkelt fase introduseres en rekke metoder med en praktisk steg-for-steg-beskrivelse og konkrete tips til gjennomføring.

For å bli dyktig i nyskapning er det lurt å bli fortrolig med et spekter av ulike kreative metoder. Det øker sannsynligheten for at vi kommer opp med gode løsninger. Metodikken i boken kan brukes til å løse utfordringer knyttet til alt fra samhandling, organisasjonsstruktur, teknologi eller et ønske om å utvikle nye forretningskonsepter.

Boken kan kjøpes til spesialpris på seminaret.

 

 

Om foredragsholderne

Arne Krumsvik

Arne Krumsvik

Arne er instituttleder ved Institutt for medier og kommunikasjon, UiO. Professor i journalistikk. Han er påtroppende rektor for den nye fusjonerte høyskolen Kristiania/Westerdals. Tidligere sekretær for Mediestøtteutvalget, nettsjef i VG og Dagbladet, sjefredaktør i Romerikes Blad og radiosjef i Kanal 24.

 

Kim_Bjornqvist svart

Kim Bjørnqvist

Kim har lang praktisk erfaring med kreativt arbeid innen reklamebransjen og har vært involvert i over 400 reklamefilmproduksjoner. Han har også tatt del i idéutvikling, produksjon og salg av TV-produksjoner som 71 grader Nord, Lilyhammer, Luksusfellen, Vil du bli Millionær, Jakten på Kjærligheten, Fornemmelser for Mord, Åndenes makt m.fl. Han har utgitt fire bøker.

Nicholas Ind

Nicholas er professor ved Høyskolen Kristiania og underviser i kreativitet, merkebygging og innovasjon. Han har tidligere jobbet i konsulentfirmaet FutureBrand og Icon Medialab i Stockholm. Han er forfatter av en rekke artikler, avhandlinger og elleve bøker. Nicholas er en Visiting Professor ved ESADE, Barcelona og Edinburgh Napier University.

 

Eivind-Brevik

Eivind Brevik

Eivind er instituttleder ved institutt for teknologi, ved den fusjonerte høyskolen. Han underviser i informasjonssystemer og er spesielt opptatt av den menneskelige siden av IT. Han har tidligere vært markedssjef og fungerende rektor ved NITH samt dekan for teknologi ved Westerdals.

 

Hans-Geelmuyden

Hans Geelmuyden

Hans er ledende senior partner i Geelmuyden Kiese. Fra 1989 har Hans Geelmuyden bistått som rådgiver i store skandinaviske makt- og endringsprosesser både i offentlig og privat sektor, og han er mye brukt som foreleser innen strategisk kommunikasjon. Han var redaktør i forretningsbladet Farmand og sjefredaktør i Morgenbladet før han startet Geelmuyden Kiese sammen med Jo Kiese.

 

Erik Lerdahl liten

Erik Lerdahl

Erik er professor i kreativitet ved høyskolen Kristiania. Han er opprinnelige utdannet fysiker og har en doktoravhandling på kreativitet og innovasjonsprosesser ved NTNU. Han har undervist ved flere design- og entreprenørskoler i Europa, og har i en årrekke ledet ulike innovasjonsprosjekter for næringslivet. Han har tidligere gitt ut idéutviklingsboken Slagkraft og møteboken Slagkraftige møter. Han er en aktiv sanger og har illustrert egne bøker. For mer informasjon: www.slagkraft.no

Dato

18. januar, kl. 08:00 - 10:00

Sted

Campus Fjerdingen, Christian Krohgs gate 32, Oslo.