Westerdals ACT

Hvor går retail, og går den din vei?

Future of Retail

Velkommen til årets Future of Retail-seminar, hvor professorer fra Tyskland og USA kommer til Westerdals Oslo ACT for å snakke om ulik praksis innen retail i Europa og USA.

Seminaret tar utgangspunkt i boken «Holistic Retail Design – Reshaping Shopping for the Digital Era». Begge forfatterne av boken kommer på arrangementet: Professor Rainer Zimmermann og professor Philipp Teufel, begge fra Peter Behrens School of Arts, University of Applied Sciences Düsseldorf.

I tillegg kommer Professor Mark Bradin fra Fashion Institute of Technology, New York. De skal dele sine tanker om helhetlig retail design, sett fra et henholdsvis europeisk og amerikansk ståsted.

For å delta på arrangementet må du melde deg på her.

Arrangementet er for alle 95 studenter på Retail Design, og andre som jobber i retailbransjen. Vi har plass til totalt 250 personer. Future of Retail har vært veldig suksessfulle seminarer tidligere, og er for deg som ønsker et innblikk i hvordan lede fremtidens forbrukere, innen butikk, interiør, arkitektur, forbrukertrend eller mote.

Et seminar som selger

Dette er det fjerde året Westerdals Oslo ACT inviterer til seminar for alle som jobber med retail design. Alle foredragsholderne har i år fokus på den ”hellige treenigheten” innen retail: Pre purchase, purchase, post purcahse. Altså reisen fra første gang du hører om noe til du kjøper det, og opplevelsen etterpå. Denne reisen må orkestreres på rett måte, og i dag er mulighetene og utfordringene større og flere enn noen gang. I denne sammenhengen er det interessant å se på et fenomen som tar tidsånden på pulsen: shopping som kultur.

De vil vise oss nye teoretiske og praktiske tendenser som er på vei inn i retail design. Retail design har lenge vært vært en separat profesjon, først og fremst for butikker men nye tider skaper nye flater, muligheter og ikke minst rutiner. Dette er derfor sentralt  på årets seminar.

Tidligere år har vi hatt kjente og profilerte internasjonale forelesere, som blant annet står bak suksesser som Diors butikkdesign og  Pradas Fashion Shows. I år tar vi en mer akademisk tilnærming og har valgt å invitere de tyngste navnene innen retail akademia.

I dag er retail alt

Alt i dobbelt forstand, både fordi det fortsatt er butikker, reelle eller virtuelle, som flytter varer — og fordi retail handler om så mange flere kontaktpunkter enn tidligere. I tillegg har økt globalisering også økt fokus på det nære og kortreiste, lokale produkter. Retail må være alt dette og  effektivt kunne håndtere flater som reklame, vindu, butikkplanlegging, skilting, pakningsdesign, web, redaksjonelt, PR,  sosiale medier, merkevareambassadører — ja, selv dataspill.

Velkommen til årets mest spennende seminar for retail design. Vi er sikre på at det vil åpne en mental dør eller to og at det vil vise deg hva slags mennesker du vil jobbe med i fremtiden, i tilllegg til hva studentene lærer ved Westerdals Oslo ACT.

Dato

23. november, kl. 09:00 - 15:30

Sted

Campus Fjerdingen,
Christian Krohgs gate 32.