Westerdals

Prisdryss på Gullkalven

Gullkalven er Norges største studentkonkurranse innenfor kreativ kommunikasjon. I helgen var det mange studenter fra Westerdals Oslo ACT som vant priser for beste konsepter og ideer, innen kreativ kommunikasjon.

Den årlige konkurransen går ut på å skape noe nytt og er en god mulighet til å vise frem nettopp din idé for potensielle arbeidsgivere. Gullkalven ønsker å trigge kreativitet og utfordre kreative studenter fra hele Norge til å bidra! På den måten kan vi sammen bygge bro mellom studentene og bransjen.

I år var det brief, og studentene fikk sende inn hva de ville av ideer og konsepter innenfor kreativ kommunikasjon.

Enten det er en kampanjeidé for hvordan flyktningene lettere kan integreres i det Norske samfunn eller et forslag til hvordan julene på lekebilen ikke lenger skal falle av.

Gullkalven 2017 Månefisken Westerdals Oslo ACT
Gullkalven 2017 Månefisken Westerdals Oslo ACT
Gullkalven 2017 Månefisken Westerdals Oslo ACT
Gullkalven 2017 Månefisken Westerdals Oslo ACT
Gullkalven 2017 Månefisken Westerdals Oslo ACT

Vinnerne fra Westerdals Oslo ACT:

– Teknologi: “Talking Gloves”, av Andrea Lütken
– Fremtid: Facebook Billboard, av Gerd Marie Stangeland og Nina Bugge
– Larry + ED Records – av Petter Torgersen Myhr (les tidligere artikkel om Petters prosjekt her)
– Storytelling: Dagens bilde, av Henrik Weido og Aslak Aalberg
– Markedskommunikasjon: Aslak Aalberg og Axel Bjørne-Larsen, med Facebook Reconnect
– Byski: Aslak Aalberg og Axel Bjørne-Larsen
– Bransjeutmerkelse fra LOKK: Ildprøven av Andrea Lütken
– Hovedpris: Slappa’ det ække no vondt – av Kjersti Riise Skallerud
– Bransjeutmerkelse fra We Are Live for «Cool Dawg»-kampanje for Pedigree, av Silje Bruvik & Eirik Burhol

Studenter, engasjer dere!

Henning Bjordal Stokka har jobbet som PR-ansvarlig på årets Gullkalven, og studerer førsteåret på Prosjektledelse kunst og kreativ næring. Han anbefaler alle studenter å engasjere seg i Gullkalven neste år:

– Det har vært veldig spennende og lærerikt å jobbe med Gullkalven. Vi har gjort alt fra leie av lokale til anskaffelse av jury. For meg som PR-sjef er det gøy å se hvordan grepene du gjør kan ha effekt på for eksempel antall innsendte bidrag eller hvor mange som kommer på de forskjellige arrangementene vi har hatt, forteller Henning.

– Gullkalven er selvfølgelig en konkurranse med veldig god status hos bransjen, og alt som gjennomføres er planlagt fra bunnen av årets styre. Alle har faste roller, og i tillegg hjelper vi til der det trengs, og lærer veldig mye om forskjellige. Samtidig knytter vi nettverk med mange spennende personer, legger han til.

– Om noen vurderer å søke til styret neste år ville jeg absolutt anbefalt det! Dette er en unik mulighet til å jobbe med en spennende konkurranse med et bredt omfang. Jeg veldig fornøyd med å ha denne erfaringen, og det er jeg helt sikker på at resten av styret er også!