Westerdals ACT

Digital markedsføring

  • Bachelor
  • 3 år
  • 180 studiepoeng
  • Søknadsfrist 15. april
  • Campus Fjerdingen

Med en bachelor i digital markedsføring fra Westerdals Oslo ACT vil du være klar til å trå inn en bransje som er i stadig utvikling. Du opparbeider deg de kunnskaper og ferdigheter du trenger for å kunne forstå kunders atferd, og vil kunne promotere varer, tjenester og opplevelser gjennom digitale kanaler.

  • Vil du vite mer om digital markedsføring?

    Meld deg på vårt nyhetsbrev her:

  • Opptakskrav

    Generell studiekompetanse

  • Pris

    43 250,- pr semester

    Registreringsavgift 1800,-* 

    *Når du takker ja til tilbud om studieplass hos oss, signerer du en studiekontrakt. Når vi mottar den signerte studiekontrakten i retur fra deg, sender vi deg en faktura med registreringsavgift på 1800,-. Registreringsavgiften skal betales innen 14 dager.

    Støttes av Lånekassen

  • Lurer du på hvordan studiet er bygget opp?

    Last ned emnematrise og studieinformasjon (Med forbehold om endringer)

  • Last ned emnematrise
  • Last ned studieinformasjon
  • Se pensumlister
  • Har du flere spørsmål?

    Ta kontakt med programansvarlig
    Ragnhild Eeg
    egrag(a)westerdals.no

Under studiet

Westerdals Oslo ACT utdanner framtidens mest allsidige markedsførere. Med en bachelorgrad i Digital markedsføring tar du del i et raskt voksende fagfelt, som bringer sammen det beste fra kommunikasjon og IT. Gjennom en kombinasjon av teori og praksis lærer du bruken av digitale verktøy og kanaler for å fremme varer og tjenester.

Erfarne forelesere gir deg god innføring i markedsføring, markedskommunikasjon og forbrukeratferd. Videre bygger du på med digitale verktøy og webutvikling. Du jobber med temaer knyttet til interaksjonsdesign, innholdsproduksjon og kampanjeplanlegging. Du får verdifull erfaring med å jobbe i kreative team, både med faglige problemstillinger og i tverrfaglige prosjekter.

Bachelorprogrammet Digital markedsføring er et tverrfaglig bachelorprogram som kombinerer IT, kommunikasjon og markedsføring. Studiet er både teoretisk og praktisk og gir en grunnleggende forståelse for hva digital markedsføring går ut på. Du lærer å anvende strategier og planlegge digitale kampanjer, lage og sette i gang tekniske løsninger og, ikke minst, analysere og kontrollere effekter av tiltakene.

Etter studiet

Når du er ferdig med studiene hos oss, er du klar til å gå rett ut i jobb. Dette kan du gjøre som en del av en markedsavdeling, som en konsulent i et reklame- eller kommunikasjonsbyrå, som en bedrifts digitale ekspert, for deg selv i egen virksomhet, eller i underholdningsbransjen eller produksjonsselskap .

Westerdals Oslo ACT gir deg et verdifullt nettverk med kommende kolleger og arbeidsgivere. Du knytter kontakter med framtidige samarbeidspartnere innenfor kunst, kommunikasjon og teknologi.