Westerdals ACT

Master of Information Systems – Spesialisering Digital Business Systems

  • Master
  • 2 år
  • 120 studiepoeng
  • Løpende opptak
  • Campus Fjerdingen

Med en master i informasjonssystemer ved Westerdals Oslo ACT blir du en brobygger mellom teknologi og organisasjoner. Du videreutvikler dine analytiske evner og vil kunne gå inn i ledende stillinger knyttet til organisasjonsutvikling og implementering av IS løsninger.

  • Søk her!
  • Ønsker du å vite mer om studiet?

    Meld deg på vårt nyhetsbrev her:

  • Opptakskrav

    Bachelorgrad innen relaterte fagområder som IT, ledelse, økonomi, e-business, eller markedsføring.

    Unntak fra opptakskravet: Dersom du har en bachelorgrad innen andre fagfelt enn de nevnt over eller gjennom høyere utdanning har oppnådd tilsvarende kvalifikasjoner, kan du også være kvalifisert for opptak.

    Se også «Forskrift om krav til mastergrad».

    Mal til “Letter of Motivation” som skal legges med søknaden finnes her

  • Pris

    Heltid: 43 250 kr per semester
    Deltid: 30 500 kr per semester

    Registreringsavgift kr 1800,-/ kr 5000 for søkere fra utenfor EU

    For våre studenter

    Heltid: 36 600 kr per semester
    Deltid: 25 750 kr per semester

  • Oppstart

    August 2017

  • Lurer du på hvordan studiet er bygget opp?

    Last ned emnematrise og studieplan
    (Med forbehold om endringer)

    Se timeplan for 2016/2017 her (pdf).

  • Last ned studieplan
  • Har du spørsmål?

    Kontakt førsteamanuensis Asle Fagerstrøm:

    • fagasl@westerdals.no
    • Telefon 95075325

Gjennom studiet vil du opparbeide kunnskaper og ferdigheter om informasjonssystemer på individ-, organisasjon- og samfunnsnivå. Med utgangspunkt i reelle case fra næringsliv og offentlige virksomheter lærer du å se mulighetene som finnes i teknologi, forbedre og skape nye løsninger.

Profesjonalitet, selvstendighet, metode og kritisk refleksjon er avgjørende på masternivå.

Du jobber med tema som er helt i forkant innen fagfeltet. Masterprogrammet er forskningsbasert og det er aktive forskere og personer fra næringslivet som foreleser.

 

Du får en grundig innføring i:

  • Forretningssystemer
  • IT-strategi og IT arkitektur
  • Digitale platformer og innovasjon
  • IT ledelse
  • Strategisk bruk av digitale kanaler
  • Social media management
  • Digital markedsføring og Consumer Neuroscience
  • Prosjektledelse og smidige metoder
  • Business intelligence og dashboards
  • Internet of Things i en forretningssammenheng
  • Consulting and leadership
  • Forskningsmetoder

Etter fullført studium vil du være i stand til å beskrive og diskutere sentrale teorier om hvordan forretningssystemer kan støtte opp under verdiskapning i en organisasjon. Du vil også ha “hands on” ferdigheter innen sentral forretningsteknologi.

Du skal være i stand til å forstå funksjonen informasjonsteknologien har innen forretningsinnovasjon. Du skal i tillegg oppnå gode ferdigheter innen forskningsmetode og anvendt forskning.

Du lærer å:

Analysere, konfigurere og implementere sentrale forretningssystemer. Designe og være i stand til å anbefale forretningsløsnigner som ERP, CRM, Supply Chain Management systemer og BI løsninger.

I tillegg vil du få “hands on” erfaring med teknologier knyttet til ERP, Internet of Things in Business, Digital markedsføring og Consumer Neuroscience, Information Visualization og Dashboards.

Med en Master of Information Systems kan du jobbe som:

  • Forretningsanalytiker
  • ERP og CRM konsulent
  • Digital markedsfører
  • IT leder
  • Prosjektleder innen forretningsutvikling

Hvordan er det å ta en Master of Digital Business Systems?